5 שאלות שחובה לשאול חברת משלוחים לפני תחילת עבודה

החלטתם לעבוד עם חברת משלוחים חדשה? הרשו לנו לסייע לכם בתהליך בחירת חברת המשלוחים. הכנו עבורכם חמש שאלות קריטיות שעליכם לשאול את חברת המשלוחים, על מנת למנוע מצבים לא נעימים בהמשך העבודה שעשויים להשפיע בצורה שלילית על בית העסק או על הלקוחות שלכם.

מוכנים? תוציאו דף עף ותתחילו לרשום!

תחום המשלוחים

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית בהיקף החברות שעוסקות בתחום המשלוחים- הן בארץ והן בעולם. הסיבה המרכזית לכך היא כוח הקנייה העצום שהולך וגדל בשנים האחרונות: אנו עדים לעלייה מטאורית מדי שנה בשנה, בכמות הקניות שאנו מבצעים כצרכנים.

הקניות הרבות באות לידי ביטוי במגוון רחב של ערוצים – החל מחנויות רבות שנפתחות מדי שנה ועד לאתרי האינטרנט כמו חנויות שעונים, הרבים שקמים מדי שנה ומציעים קניות באינטרנט ואספקת המוצר דרך חברת שליחויות. 

במילים אחרות, תחום המשלוחים הינו חלק מרכזי ומשמעותי מהחלק התפעולי של כל חברה או עסק באשר הוא. עקב זאת, עלינו להימנע ממצב שבו אנו מוצאים את עצמנו עובדים מול חברת משלוחים שאינה עובדת בהתאם לדרישות ולצרכים שלנו.

 

על מנת שתוכלו להימנע ממצבים לא נעימים, בזבוז משאבים יקרים כמו זמן וכסף- הכנו עבורכם מספר שאלות שיסייעו לכם למצוא את חברת המשלוחים הטובה והאידאלית ביותר עבורכם ועבור העסק שלכם. השאלות הללו יסייעו לכם למקד את תהליך קבלת ההחלטות, ולהגיע להחלטה הטובה והאיכותית ביותר. 

אז קדימה, למה אתם מחכים? הוציאו דף ועט ותתחילו לרשום את הסעיפים.

 

חמשת שאלות הקסם

חמשת השאלות שנציג לפניכם, יסייעו לכם לעבור את המשוכה הקשה והלא פשוטה בדמות בחירת חברת המשלוחים לבית העסק שלכם. 

 

זמן אספקת המשלוח הממוצע.

ללא ספק מדובר בשאלה הראשונה והמרכזית ביותר שעליכם לדון בה. מדוע? כאשר לקוח מגיע לבית העסק שלכם או גולש באתר האינטרנט שלכם ורוכש מוצר דרך חנות האתר, הוא מצפה לקבל את המוצר במהירות האפשרית. ניתן להמשיל זאת ללקוח במסעדה: מהרגע שהלקוח סיים לאכול ומזמין חשבו, הוא מעוניין לעזוב את המקום כמה שיותר מהר.

ככל שהזמן יארך ותהליך התשלום ייקח יותר זמן- כך הלקוח ייצא עם "חווית שירות" נעימה פחות. גם בתחום השליחויות העיקרון זהה. מהרגע שהלקוח הזמין את המוצר, הוא רוצה לקבל אותו במהירות האפשרית.

ככל שהתהליך יימשך יותר זמן,  "חווית הלקוח" עשויה להיפגם במובן מסוים. משום כך, עלינו לוודא עם חברת המשלוחים את זמן אספקת המשלוח הממוצע- בהתאם לסוג המוצר שאתו אתם עובדים.

חברת משלוחים באינטרנט

שעות עבודת חברת השליחויות.

פרמטר נוסף וחשוב לא פחות הוא שעות העבודה של חברת השליחויות. נניח שאתם חברה שעוסקת במתן מוצרי מזון בשעות הקטנות של הלילה. אם נבחר לעבוד עם חברת שליחויות שמסגרת השעות שלה אינה רלוונטית ואינה תואמת לשעות העבודה שלנו- אנו יורים לעצמנו ברגל.

משום כך, חשוב גם כן לבדוק את שעות העבודה של חברת השליחויות ולבדוק אם אכן קיימת הלימה בין שעות העסק שלכם לשעות העבודה של חברת השליחויות. לא מעט בעלי עסקים מתחילים "נפלו" בתחום הזה.. 

 

האם חברת השליחויות מקנה ביטוח למשלוחים?

סוגיה שעשויה לחסוך לכם לא מעט כסף ולא מעט כאבי ראש של לקוחות מתלוננים וחוות דעת שליליות. חברת שליחויות שעובדת דרך כלים דו גלגליים או באמצעות רכבים, עשויה להיתקל במקרים שבהם התכולה נפגעת או נפגמת.

במקרים שכאלה, כאשר הלקוח מקבל מוצר שנפגע או מגיע בצורה אחרת ממה שהוא הזמין אותו- העסק נפגע. בין אם באמצעות חוות דעת שליליות על בית העסק, התעסקות מיותרות בטלפונים וכמובן הוצאה כלכלית שלא כצורך על תיקון הנזקים. כיום, רוב חברת המשלוחים מציעות  לבטח את המוצרים שהן מעבירות.

למעשה, מדובר בביטוח שעשוי לחסוך לכם מאות ואלפי שקלים (תלוי בהיקף ומחזור המכירות של בית העסק שלכם) וכמובן המון כאבי ראש מצד הלקוחות. וודאו מול חברת המשלוחים שלכם שאכן כל המוצרים שאתם מעבירים דרכם הם מבוטחים, ובמידה וייגרם נזק כלשהו למשלוח, עלות התיקונים תהייה עליהם. 

 

האם חברת המשלוחים מספקת מעקב משלוח?

מעקב משלוח היא פונקציה יחסית חדשה שנכנסה לתחום המשלוחים לפני מספר שנים. למעשה, מדובר בשירות שנותן ללקוחות אפשרות לעקוב אחר סטטוס המשלוח שלהם- איפה המשלוח נמצא ומתי הוא עתיד להגיע אליהם.

מדוע מדובר בשירות כה יעיל וחשוב עבורכם ועבור בית העסק שלכם? השירות עשוי לחסוך לכם מאות שעות שיחה של לקוחות שמעוניינים לדעת מה מצב המשלוח שלהם ומתי הוא עתיד להגיע אליהם.

שעות השיחה עשויות לגזול מכם קשב שאתם יכולים לנתב למקומו אחרים ויעילים יותר, ובמקרים אחרים עשויה לחסוך לכם גם לא מעט כסף בדמות עובדים שתפקידם לספק את המענה ללקוחות הצמאים לידע.

בעידן של היום כמו שאנחנו יודעים, זמן שווה כסף ולכן מדובר בפונקציה הכרחית וחשובה בהחלט. אל תתפשרו, בחרו חברת משלוחים שיודעת להעניק לכם וללקוחות שלכם את האפשרות לבצע מעקב באמצעות קוד או מספר משלוח.

 

האם המחיר משתלם לכם?

ללא ספק מדובר בשאלה חשובה שעליכם לשאול את עצמכם. על מנת להבין האם בית העסק אכן אטרקטיבי עבורכם מבחינת המחיר, נסו להגיע איתם להסכמה על חוזה שמבוסס על זמן או כמות משלוחים.

אם תוכלו להגיע להסכמה מול חברת המשלוחים על חוזה ארוך טווח או על חוזה שמבוסס על כמות משלוחים שאתם יכולים לעמוד בה בתור בעלי עסק (וכמובן שכמות המשלוחים נשמעת אטרקטיבית בעיניי חברת המשלוחים)- תוכלו להגיע למחיר האטרקטיבי ביותר עבורכם.

בין אם מדובר בחברה קטנה, בעסק מתחיל או בעסק שרץ מספר שנים- כאשר מדובר בכסף האישי שלכם- אל תתפשרו!

לפרטים נוספים והזמנות: https://dealdelivery.co.il

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram