נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שריר התוכן – כך נכתוב תוכן ממגנט ואפקטיבי

כתיבה

המוח? פועל כמו שריר! מרגישים שקשה לכם לייצר תכנים איכותיים? כתיבת תכנים ומאמרים מצריכה מכותב התוכן לא מעט מיקוד ופוקוס. בואו נבין כיצד כתיבת תוכן נהפכת ליצירה של תוכן. כן, יש הבדל. מס' טיפים טובים לגבי כתיבת מאמרים איכותיים.

כתיבת תוכן ומאמרים מצריכה מהכותב לא מעט, במיוחד כאשר מדובר בתחום של SEO (קידום אתרים). לא פעם, כותבי תוכן מתמודדים עם כמויות נרחבות של פרויקטים, מה שעשוי לפעמים לפגוע באיכות של הכתיבה. למשל, אם קיבלתם בעבר פרויקטים הקשורים בצימרים, סביר להניח שהתבקשתם לייצר תכנים איכותיים בכמויות כמעט מסחריות. כתיבת תכנים איכותיים מתחילה, קודם כל, בהבנה שמדובר בעבודה לכל דבר. נכון, ישנם גם אנשים שמייצרים הכנסה "מהצד" בעזרת כתיבה, אך כמו שחכמים מאיתנו כבר אמרו בעבר, אם אתם רוצים להתמקצע במשהו, אתם חייבים לעשות אותו בכל הכוח. רוצים להיות כותבי תוכן איכותיים, שמילותיהם הולכות לפניהם? יאללה, טיפים לכתיבת תוכן איכותי.

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?

מעבר לכך שזהו שיר ענק של אריק איינשטיין, הוא גם רלוונטי לנו כרגע. כתיבת תכנים איכותית מצריכה את הריכוז שלכם. לכל אחד מאיתנו יש ימים עם יותר מוטיבציה ופחות, אך אתם חייבים לזכור שהמוח פועל ממש כמו שריר לכל דבר. בהתחלה, סביר להניח שיהיה לכם קשה "להניע את הגלגלים", אך שימו לב שכעבור זמן מה (לפעמים גם דקות בלבד), המילים מתחילות לזרום החוצה לאצבעות שעל המקלדת.

אז, טיפ לכתיבת תוכן ממגנט? לא לצפות להיות קופירייטרים ב-08:00 בבוקר, זה לא עובד ככה. היצירתיות וההשראה מגיעות כאשר אנחנו מתחילים להניע תהליכים. התיישבתם לכתוב על הבוקר? תעשו את זה EASY-EASY ואל תתבאסו אם קצת קשה. לאחר רבע שעה, כבר תרגישו שהמילים יוצאות יותר בקלות.

משפטים מסורבלים? לא בבית ספרינו!  

חשוב לזכור, משפטים ארוכים ומסורבלים תמיד יעייפו את העין הקוראת. המשפטים הנכתבים בדרך כלל יהיו מובנים כאשר הם יהיו קולעים למטרה. אם אתם מרגישים שהארכתם מדי במילים, חיזרו אחורה ובדקו היכן ניתן לפסק. הפיסוק הנכון יעשה את כל ההבדל. קחו את המשפט הארוך שיצרתם, ונסו לפרקו לשני משפטים נפרדים. אל תפחדו מפסיקים, גם אם הם מגיעים לפני האות ו'.

שימו לב, אינכם בטוחים בכללים לשוניים מסוימים? הכול ניתן לבדיקה דרך דוקטור GOOGLE. אה, ועוד משהו, כשזה במקום ואתם בטוחים שזה יהיה מקובל על הלקוח, נסו לשלב קצת מילים באנגלית. זה נותן VIBE ממש מרענן לכתיבה שלכם. לידיעתכם, ברמת העיקרון, מומלץ לא להעמיס יותר מ-15 מילים במשפט, אך זהו אינו כלל ברזל.

כתיבת מאמרים ממגנטים

אין ספק שכשמדובר בכתיבה, כל אחד עושה זאת אחרת. בעוד שישנם כותבי מאמרים שישבו בבתי קפה, ישנם כותבים שיצטרכו את השקט שלהם. העצה שלנו? מצאו לכם את ה"נחלה" שלכם. הסביבה עשויה להשפיע רבות על התכנים שאתם מייצרים, על הפוקוס ועל הריכוז שלכם. אם אתם נהנים לעבוד מהבית, חשוב מאוד שהבית צריך להיות נעים ומסודר.

אל תשלו את עצמכם. גם אם אתם חושבים ש"אין לכם בעיה עם בלגן", אתם תראו שברגע שתסדרו את הבית, יהיה לכם הרבה יותר נעים לעבוד. הכלל הזה מקבל תוקף כפול כאשר מדובר ביצירה של תכנים בכמויות נרחבות. פרויקטים גדולים בדרך כלל יגרמו לנו להרגשה של עומס, ככה שאין צורך גם שהבית יהיה עמוס בבגדים על הרצפה וכלים בכיור, נכון? בואו נדבר על מספר תחומים שמצריכים כתיבת תוכן איכותית וברמה גבוהה.

איך נכתוב תוכן שלא יחזור לתיקונים?

ישנם לא מעט תחומים בארץ, בהם התחרותיות מאוד גבוהה. בין אם מדברים על קידום צימרים או קידום חברות הובלה, הצורך בתכנים איכותיים יהיה תדיר. כתיבת מאמרים לקידום בדרך כלל מתבטאת במסה של תכנים, ובהחלט חשוב לוודא שאנחנו, כותבי התוכן, נייצר תכנים הראויים להישלח ללקוחות והאנשים שעובדים עמנו.

אחד הטיפים החשובים בכתיבת תוכן, הוא לא להיות חכמולוג מאוד גדול. אלא אם כן נתבקשתם, לרוב לא יצפו ממכם לעברית מאוד גבוהה. אם לא מדברים על תוכן משפטי או תוכן מחקרי, כתיבת תכנים צריכה להיות בד"כ חלקה וזורמת, מובנת לקהל היעד וידידותית. אם למשל ניחנתם בחוש הומור, יהיה כדאי לשלב אותו בכתיבה שלכם. לרוב, הומור יעבוד בצורה טובה, מאשר כתיבה בעברית מאוד גבוהה, שלא תמיד תשיג את המטרה השיווקית. כמובן, שבכל מקרה, תמיד אתם צריכים לבדוק את עצמכם פעמיים. ישנם תחומים שכשכותבים עליהם, ההומור יהיה לגמרי לא במקום.

להכין ראשי פרקים מראש כשכותבים תוכן לאתרים? 

כתיבת תכנים עשויה להיות מעייפת, אין ספק. במיוחד כשאתם נדרשים לייצר תכנים מרובים באותו תחום או נושא. בעוד שכותבי תוכן מסוימים ימליצו לכם להכין ראשי פרקים מראש, אנחנו ממליצים דווקא אחרת. אם עובד לכם העניין של ראשי פרקים, לכו על זה. אם לא, מומלץ מאוד פשוט לנסות לייצר כתיבה זורמת. איך עושים את זה? את החלון של ה-WORD אתם פותחים בצד אחד, כאשר חלון CHROME פתוח בצדו השני של המסך.

אתם קוראים פיסקה בנושא עליו אתם נדרשים לכתוב. ברוב המוחלט של המקרים, תוך קריאה של 2-3 שורות, אתם כבר תגיעו למשהו ש"ידליק" אצלכם את ההשראה לכתוב. זה יכול להיות בעקבות פרט-מידע מעניין שלא ידעתם עליו, או משהו שפתאום ידבר אליכם ברמה האישית. בשלב הזה, כשהקריאה הציתה בכם משפט שבא לכם להעביר למקלדת, תכתבו באופן רציך לחלוטין. סיימתם לכתוב את הפיסקה? כעת, ניתן לחלקה ולייצר ממנה פיסקה מסודרת.

כתיבת מאמרים בצמוד למילות מפתח

רוצים להיות כותבי תוכן איכותיים? שימו לב, לא פעם, לקוחות לא ידעו להגיד לכם אילו מילות מפתח נדרשות בכתיבת התכנים שלהם. כך יוצא שאם למשל יבקשו ממכם מאמר הנקרא "אי מטבח", יהיה עליכם לשלב בתוכן מילות מפתח נוספות וחשובות. במקרה הזה למשל, תוכלו לשלב את ביטויי המפתח האלו: אי במטבח, אי למטבח, אי מטבח, איים למטבח, התקנת אי מטבח, התקנות של אי מטבח וכדומה. בשורה התחתונה, ככל שתגדילו ראש, כך תוכלו לייצר תכנים איכותיים יותר.

מומלץ מאוד להשתמש בהטיות שונות, כמו למשל הטיות של יחיד רבים. לדוגמה, אם ביקשו ממכם לכתוב עבור נגריית אומן, אתם תשתמשו ביותר מביטוי מפתח אחד, נכון? תוכלו להשתמש בביטויים כמו נגרים מומלצים, נגר מומלץ, נגריית אומן, נגריות אומן, נגרים בתל אביב, נגר בתל אביב וכן הלאה.

כיצד ממגנטים את הגולש כדי שימשיך לקרוא?   

רוצים למגנט את הקוראים שלכם? מעוניינים לדעת כיצד להיהפך לכותבי התוכן הכי טובים בעידן דיגיטלי? שימו לב מה עשינו פה, השתמשנו בשאלות. אם אתם רוצים למגנט אנשים, כדאי לעשות זאת במקומות הנכונים.

בבחינה המחקרית, הוכח כי שאילת שאלות מעוררת אצל האנשים את יצר הסקרנות. כמובן שכשלאחר ששאלתם שאלה, יהיה עליכם לספק תשובות במהלך כתיבת המאמר. במילים אחרות, אל תבטיחו כותרות שלא מספקות תשובות. אם כתבתם כותרת בסגנון "כמה עולה שואב אבק עוצמתי?", הכינו תשובות רלוונטיות.

מגנט

כתיבה שאינה דחוסה היא אפקטיבית יותר

מה היא בעצם כתיבה דחוסה? וודאי נתקלתם במקרים בהם נתבקשתם לייצר תוכן המבוסס על 10 מילות מפתח, או יותר אפילו. כשלקוח מבקש ממכם מאמר 400 מילים, בו יהיה מיקוד בהמון ביטויי מפתח, יש לעשות זאת בחוכמה. אל תדחסו.

אל תיתנו לקורא את התחושה שמנסים "לדחוף" לו משהו. בימינו, כולנו כבר צרכנים הרבה יותר חכמים מאשר פעם, והגולשים עשויים לנטוש אתרי אינטרנט מאוד מהר. במיוחד כאשר הם מרגישים שמנסים למכור להם משהו באופן מאוד לא מקצועי, או אפילו טורדני. במקרים מסוימים, כותבי תוכן ינסו להגדיל ראש ולכתוב יותר מילים מהנדרש, בעוד שלפעמים, לא רק שזה לא יועיל, אלא זה גם עשוי להסב נזק. כשנגמרות לכם המילים, לכו ושתו לכם כוס קפה. תנוחו. אל תנסו לדחוף בכוח הרבה יותר מילים ממה שהמאמר מצריך.

כתיבה חיובית היא כתיבה ממגנטת

אוקי, תראו, זהו חלק טריקי בכתיבה. אנחנו לא אומרים לכם שבמהלך כתיבת תכנים, יש צורך להחמיא מעבר למה שנדרש, או להיות כל הזמן עסוקים בלפרגן לבית העסק. אבל, וזהו אבל מאוד גדול, אם הכתיבה שלכם תהיה מדוכדכת, זה יורגש על ידי הקוראים.

כתיבן תוכן איכותית נוצרת באמצעות משפטים חיוביים. ואין ספק, זה לא תמיד קל. בואו ניקח דוגמה יחסית קיצונית, מקרה בו אתם טבעוניים ונדרשים לכתוב עבור מסעדת בשרים. זה יהיה לא קל, אך אתם תצטרכו להתגבר על האג'נדה שלכם ולייצר תוכן איכותי עבור אותה המסעדה. בעבודה, כמו בעבודה, לא תמיד ישנו מקום לאג'נדות אישיות. אגב, אם יצא לכם לעסוק בתחום של ניקוי מוניטין בגוגל, אתם וודאי מכירים את ההתחבטויות הללו. לא פעם, כותבי תוכן מתמודדים עם כתיבה אשר מתנגשת עם עמדותיהם האישיות. אין מה לעשות, זה ה-BUSINESS.

דמיינו שאתם הלקוח כשאתם כותבים עבורו  

כשאתם כותבים ללקוחות שלכם, דמיינו שאתם בנעליהם. תחשבו לעצמכם, מה אתם הייתם רוצים שיספרו עליכם? מה הייתם רוצים שקהל היעד יידע לגבי בית העסק? על ידי כך שתשימו את עצמכם בנעלי הלקוח, תוכלו לדייק את הכתיבה שלכם ולייצר תכנים איכותיים. בסופו של דבר, אם לא נבליט את החוזקות במהלך כתיבת תכנים, אף אחד לא יידע עליהן. אגב, חוזקות ניתן לייצר.

מה ז"א? במילים פשוטות, אפשר להפוך חולשות לחוזקות. למשל, אם אתם כותבים עבור חברת הובלות, אך החברה עובדת רק עם משאית אחת (מה שעשוי להצטייר כחולשה או כחברה שאינה מקצועית דיה), הפכו זאת לחוזקה. כיצד? נהפוך את החברה לחברת בוטיק של הובלות. שימו לב: "חברת הובלות בוטיק ברעננה – שמים את כל הפוקוס אך ורק עליכם".

כתיבה לאתרי אינטרנט

אולי לא כולנו קופירייטרים מלידה, אך אנחנו בהחלט יכולים לשפר את כישורי הכתיבה שלנו. יצירת תוכן איכותי ומאמרים, מצריכה השקעה. מומלץ תמיד לבנות המשכיות בין המשפטים שלכם, לא ליצור קטיעות. מה ז"א? בואו ניתן דוגמה. אנחנו כותבים כרגע על כתיבת תוכן ומאמרים, נכון? אוקי, אז אפשר לכתוב כך:

כתיבת תוכן היא מלאכה שמצריכה פוקוס. כתיבת מאמרים מצריכה קריאה רבה.

לא מרגיש להיט, נכון?

בואו ננסה זאת עכשיו, כך: כתיבת תוכן היא מלאכה המצריכה פוקוס, במהלכה יהיה עלינו לקרוא לא מעט.

בקלות יצרנו טקסט קריא וידידותי, שלא גורם לקיטועים באמצע משפט חשוב.

טיפים לכתיבת תוכן שרלוונטיים לכולם

כותבי תוכן איכותיים מודעים למגבלותיהם. לדוגמה, אם אתם יודעים שבערב יהיה לכם מאוד קשה לייצר תוכן איכותי, עשו זאת בבוקר. אתם יודעים שעל נושא מסוים יהיה לכם קשה יותר לכתוב? כדאי לשקול "לתקוף" את אותו נושא כבר בבוקר. בדרך כלל, אנשים הרבה יותר מרוכזים בשעות המוקדמות של היום. ואם כבר מדברים על מגבלות, נסו לא להעמיס על עצמכם יותר מדי עבודה. בסופו של דבר, זה עלול לגרום לירידה משמעותית באיכות של התכנים שלכם. אם אתם יודעים שאתם לא מסוגלים לכתוב יותר מ-5,000 מילים ביום, תציבו לעצמכם LIMIT.

עם הזמן, כשתתמקצעו, תוכלו בכיף להעלות את הרף. מתוך ניסיונו האישי של כותב מילים אלו, עם הזמן, הכתיבה נהפכת להרבה יותר קלה וזורמת. אם בהתחלה הגבול שלכם יהיה 5,000 מילים ביום, בהמשך הדרך אתם תהיו מסוגלים לייצר יותר מילים.

לא להתרגש מתיקונים אך גם לא לכוון אליהם

נסו להיות כותבי התוכן המקצועיים ביותר שאתם יכולים להיות. אם לא הלך, לא להתרגש. ריג'קטים הם חלק מתהליך הלמידה ויותר מכך, הם הזדמנות לדייק את עצמכם ואת הכתיבה שלכם. באמצעות תיקונים שלקוחות יבקשו ממכם, תוכלו לחדד את הכתיבה שלכם. התייחסו אל בקשות לתיקונים, כהזדמנות לשפר את עצמכם.

חשוב לזכור כי ברוב המקרים, הלקוח שלכם יצפה לתוכן מסוים, לנקודות מסוימות ונושאים עליהם תתעכבו במאמר ותרחיבו. כדאי לנסות ולדלות את כל המידע מראש. אם הלקוח לא נידב לכם מספיק מידע, תמיד מומלץ לבדוק על מה המתחרים של אותו לקוח כותבים באתרים שלהם. בצעו מחקר מילות מפתח נכון, מחקר שוק, מחקר מתחרים וכדומה. באופן הזה, תוכלו להקטין משמעותית את מספר הבקשות לתיקונים שתקבלו בעבודתכם.

פיסוק נכון בכתיבת תוכן

לכל דבר בחיים ישנם כללים, בין אם לשוניים או כללים אחרים. בעוד שכתיבת תוכן עשויה להיראות מסובכת ומורכבת לאנשים מסוימים, היא תהיה קלה יותר לאחרים. על פיסוק נכון תוכלו לעבוד עם הזמן, ללמוד את הכללים ולדייק את עצמכם. יחד עם זאת, חשוב לא לעבור על כללים לשוניים קריטיים.

רוצים להיות כותבי תוכן מומלצים ומדויקים? ישנם דברים שפשוט לא עושים, כמו למשל פסיקים במיקומים שגויים. שימו לב, פסיק לא נכון עשוי לשנות את המשמעות של כל המשפט. כשאתם מפסקים נכון, אתם למעשה מעבירים את הנקודה שלכם לקורא ללא קושי. הפיסוק, מעבר לכך שהוא גורם למשפטים להיות תקינים, הוא גם הופך את הקריאה לזורמת ומובנת.

חזרתיות של מילים בתוך משפט  

זוהי נקודה חשובה, עליה כדאי להתעכב. אתם בונים משפטים וטקסטים למחייתכם, ואותם טקסטים חייבים להיות מגוונים ומעמיקים. אם נחזור על מילה מספר פעמים בתוך משפט, אנחנו נקבל טקסט מאוד לא איכותי. בואו ניתן דוגמה.

משפט תקני: אתמול הלכתי לסופר מרקט, שם רכשתי גם נייר טואלט וגם כלי מטבח, בנוסף למפיות ושתייה.

משפט מוזר: אתמול הלכתי גם לסופר מרקט, שם גם רכשתי נייר טואלט וגם עלי מטבח וגם מפיות ושתייה.

השימוש המוגזם במילה "גם" גרם למשפט השני להיראות תלוש ומוזר, בעוד שבקלות היה ניתן לכתוב את המשפט בצורה ברורה. כשמתיישבים לכתוב תוכן איכותי לאתרי אינטרנט ולקוחות, חשוב לעבור על התכנים, לבדוק אותם ולוודא כי לא השתחלו להן כל מיני מילים מיורות. לא פעם, תוך הרצף של הכתיבה, אנחנו לא בהכרח נשים לב למילים שחוזרות על עצמן באופן מוגזם או מיותר. בסוף הכתיבה, תקדישו מספר דקות לחידוד ודיוק עצמכם.

מה הכי חשוב בכתיבת תוכן?

לבסוף, אחד הדברים החשובים ביותר בכתיבת תכנים, הוא למצוא את הדרך שלכם. אפשר לתת עצות וטיפים עד מחר, אך רק אתם יודעים היכן הכי נוח לכם לעבוד, באילו שעות הכי נוח לכם לכתוב וכדומה. נוח לכם לעבוד בחללי עבודה משותפים? מצוין. אוהבים לכתוב בבית? יופי. רק זכרו דבר חשוב, לעיתים, את המוטיבציה לכתוב צריך לגייס בכוח.

לא סתם קראנו למאמר הזה "שריר התוכן". המוטיבציה והמוח שלנו עובדים כמו שריר לכל דבר. בדקות הראשונות לפעמים יהיה קשה, אך כשכבר מתחממים, המילים יגיעו. גם אם אתם מתעוררים בבוקר וקשה לכם לגייס כוחות ומוטיבציה, נסו לעשות זאת בכל מקרה. תוכלו להתחיל לעבוד קצת יותר לאט, לספק פחות תכנים, אך חשוב לשבת ולכתוב בכל מקרה. הרגעים הכי יפים בחיים, הם הרגעים בהם אנחנו מנצחים את עצמנו, את החולשות שקיימות בנו. היה לכם מאוד קשה לשבת לעבוד היום, אבל עשיתם את זה בכל זאת? אתם תרגישו תחושת ניצחון על עצמכם, התגברתם על עוד מכשול שאנחנו מציבים לעצמנו בלי לשים לב. בסופו של דבר, תוכן איכותי יוביל לתחושה איכותית עם עצמכם.

כתיבה נעימה!

מאת: עודד בן צבי – כתיבת תוכן ומאמרים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
טכנאי מחשבים
הסרת וירוסים ותוכנות זדוניות

בעידן הדיגיטלי של היום, התפשטות הווירוסים והתוכנות זדוניות מהווה איומים משמעותיים על אנשים, עסקים וארגונים. הסרת וירוסים ותוכנות זדוניות

חשמלאי בירושלים
חשמלאי מומלץ בירושלים

חשמלאים הם אנשי מקצוע מיומנים העוסקים במערכות ובמכשירי חשמל. כמו כן, הם אחראים על התקנה, תחזוקה ותיקון של ציוד

עסקים קטנים
ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

יועצים יכולים להוות כלי חשוב לעסקים קטנים, אשר מטבעם אינם בעלי כושר העסקה של עובדים במשרה מלאה בכל ימות